Bebek Bakarken Olmazsa Olmaz - 3

Hastaneden bebeğinizle eve geldiğinizde hayat "emzir-uyut-altını değiştir" kadar basit  bir döngüde geçmiyor ne yazık ki...
Ben kucağımda kızımla eve geldiğimde hemen emzirmeye başlamam gerekiyordu ama ne kızım emebiliyordu ne de sütüm geliyordu. Hastanedeki emzirme hemşiresiyle çok rahat hallettiğimiz bu konu evde imkansız bir göreve dönüşmüştü. Hemen hastaneyi aradım, bana sıcak bir duş almam gerektiğini sonrada sütümü makine yardımıyla sağıp bebeğe kaşıkla içirmem gerektiğini söylediler. İşte bu noktada ihtiyaçlar ortaya çıktı.

1. Sterilizasyon Cihazı:  Sütü sağmaya başlamadan önce memenize ve süte değecek herşeyi steril etmeniz gerekiyor. bir sürü büyüklü küçüklü parçayı rahatça içine koyabileceğiniz pratik birşeye ihtiyacınız var.
Benim kullandığım ve tavsiye edebileceğim, yuvarlak ve yüksek olmasıyla öne çıkan ürün şu:

http://www.hepsiburada.com/Liste/philips-avent-ekspress-elektrikli-buharli-sterilizasyon-cihazi-scf27434/productDetails.aspx?productId=oyunakmscf27434&categoryId=23021014


2. Süt sağma makinesi:
Arkadaşım Nazlıhan ın verdiği "Medela Mini Electric" i kullanıyordum. Pratik ve tatmin edici bir aletti.
Daha sonra başka bir dostumuz "Medela Seyahat tipi " pompasını verdi.ve benim favorim bu oldu. Emiş gücü diğerine göre çok fazla olan bu alet çantasıyla da her gittiğiniz yere taşıma imkanı sağlıyor. Fiyatı diğerinin nerdeyse 4 katı. Hızı herşeye değiyor o ayrı... O kadar parayı bağlamak istemiyorsanız hastane tipi süt pompoası kiralayabilirsiniz.Onlarda gücü yüksek aletler. Çalışan bir anneyseniz ve pompayı işyerinde kullanacaksınız hastane tipi aleti kullanamazsınız. O zaman ilk iki dediğim arasında bir tercih yapmalısınız.

3. Biberon:
Yukarıda bahsettiğim olay evdeki ilk günümüzde oldu. Eve gelir gelmez strelizatöre, pompaya, biberona ihtiyaç duymuştuk bile. Sütü sağdık ve biberona koyduk sonra onun emziğine alışıp benim meme ucumu yadırgamasın diye vazgeçip kaşıkla verdik. Hamileyken cam biberon almalıyım diye evden çıkmıştım fakat hiç bir yerde bulamamıştım gerçi  artık biberonlar "BPA free" ve bebek marketlerinde buna uygun olanlar satılıyor. O gün kaşıklı biberon alana normal biberon hediye diye NUK almıştık. Bir iki kere bebeğim olmadan dışarı çıktığımda, ve bir gün de hastalandığımda sütümü sağıp biberon vasıtasıyla verdik kızıma onun dışında pek tecrübem yok aslında bu konuda o yüzden kısa kesiyorum. Ayına uygun olarak alıp elinizin altında bulundurmanız gereken bir ürün bu kısmı net.

2 yorum:

  1. Merhaba,
    Sütünüzü vermek için yenidoğan biberonları var. Deliği çok küçük olduğu için bebeğiniz anne sütünden soğumaz. Memeden emdiği gibi emeceği için de kafa karışıklığı yaşamaz. Bilgisi burada: http://www.hamileveanne.com/2012/02/08/biberonla-ilgili-her-sey-2/

    Sevgiler

    Avent Annesi Muge - hamileveanne.com

    YanıtlaSil
  2. bunu söylemeden geçemicem gerçekten zevkle okudum yazılarını inan bana..görüşmek üzere :))

    YanıtlaSil