Nasıl Taşımalı?

Bebeğiniz doğmadan bir çok şeyi alıp almamakta tereddüt ediyorsunuz. Birinin al dediğini diğeri fuzuli buluyor.. Diğerinin olmazsa olmazını öbürü hiç kullanmamış olabiliyor. Bunların başında "kanguru" geliyor.
Kanguru geç tanışılan, çok yaygın kullanılmayan ama hep heves edilen bir araç. Bana görümcemden geldi. o kendisi almış fakat hiç rahat edememişti. Eşim ve ben çok memnun kaldık. Bebek arabasını indirip bindirmeye üşendiğimiz, kısa mesafe yürüdüğümüz ya da bebek arabasının giremeyeceği engebeli arazilerde doğa yürüyüşleri yaptığımızda işimize çok yaradı. Kızım kanguruda hep uyuya kalıyordu. Biz de göğüsümüzdde oyle uyumasından memnun kalıyorduk. Araba gibi teferruatlı olmadığından belki de hoşumuza gitti.
Kullandığımız kangurunun markası ve modeline buradan bakabilirsiniz: http://www.infantino.com/product.cfm?product_id=1193

Kanguruyu kullanmaya başlamanız için bebeğiniz 3.5kg dan fazla olmalı deniyor ama 3600grken içine koyduğunuzda size hiç güven vermiyor. Biz o küçüklük döneminde  "sling rider" denilen modeli kullandık. yakın mesafelerde sling rider ile yürümek beni çok rahatlatıyordu. Daha sonra bu modelin bebek ölümlerine yol açabileceği bu sebeple geri çağrıldığını duydum. İster kanguru , ister sling rider olsun bebeğinizi orada kaderine bırakıp gönül rahatlığı ile saatlerce birşey yapamazsınız. İşiniz uzunsa ve bebeğinize dikkat veremiyecekseniz bebek arabası kullanınız. Yoksa yazımda bahsettiğim ürünleri kullandım ve çok pratikler ama dikkati elden bırakmamak gerekiyor.


Bebeklerin anneyle tensel temas yaşaması açısından, annenin kalp atışlarını duydukça rahatlaması açısından bebeği üzerinde taşımanın önemine inanıyorum. Zaten bakınca sokakta çingenelere, Karadeniz de yaylalardaki kadınlarımıza herkes bebeğini sırtına bağlıyor. Bir daha hamile kalırsam "wrap sling" denilen bu yöntemi deneyeceğim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder